The New Black Project
  • ESG
    • Action Community
    • CSR
    • Environment
    • Governance
    • Social
  • Business Growth
    • Business News
    • Global Market
  • Personal Growth & BioHacking
    • Προσωπική Ανάπτυξη
    • Διατροφή
    • Υγεία
    • Άσκηση
    • Εκπαίδευση
    • Πολιτισμός
    • Τουρισμός
  • Black Spotlight
    • BlackOpinion
    • Interviews
  • Technology
    • Artificial Intelligence (AI)
  • Events

About Us

Reading: Δίμηνο pressing της αγοράς και ψυχική υγεία
Share
Font ResizerAa
The New Black ProjectThe New Black Project
Search
  • The New Black Guide
  • Events
  • ▶ Κατηγορίες ◀
    • ESG
    • Business Growth
    • Personal Growth & BioHacking
    • Black Spotlight
    • Technology
  • ▶ Bookmarks ◀
    • My Bookmarks
Have an existing account? Sign In
Follow US
© The New Black Project. IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.
Αρχική » Blog » Δίμηνο pressing της αγοράς και ψυχική υγεία
BlackOpinionSocialΥγεία

Δίμηνο pressing της αγοράς και ψυχική υγεία

Published 25/11/2025
Share
2 Min Read

Η εποχή των συνεχόμενων εμπορικών εκπτώσεων, από τη «Black Friday» και τη «Cyber Week» (που διαρκούν πολύ περισσότερο από όσο λένε οι παραπλανητικές ονομασίες τους) μέχρι τις «λευκές νύχτες» σε δήμους και την «επιβεβλημένη» κατανάλωση Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς, δεν έχει πλέον όρια…

Οι προσφορές διαδέχονται η μία την άλλη, ο διαφημιστικός καταιγισμός είναι διαρκής και κατακλυσμιαίος, και οι καταναλωτές υφίστανται μια -συνειδητή ή ασυνείδητη- αίσθηση πίεσης. Η συνεχής έκθεση σε μηνύματα του τύπου «τρέξε, μη χάσεις την προσφορά» και η (αυθ)υποβολή «πρέπει να αγοράσω τώρα», μπορούν να προκαλέσουν άγχος, αίσθημα ανεπάρκειας, ακόμη και καταθλιπτική διάθεση. Οι ψυχολόγοι επισημαίνουν ότι αυτή η πίεση δεν προέρχεται μόνο από την οικονομική διάσταση, αλλά και από την ψυχολογική καταπόνηση της συνεχούς λήψης αποφάσεων και του κοινωνικού ανταγωνισμού: Οι homo consumens συγκρίνουν συνεχώς τις αγορές τους με αυτές των άλλων, πολλώ δε περισσότερο υπό την… επήρεια των social media (άλλο απέραντο ζήτημα κι αυτό…) με αποτέλεσμα να νιώθουν πίεση και δυσαρέσκεια.

Οι ειδικοί συνιστούν να μπαίνει όριο στη συμμετοχή σε αυτές τις εκπτώσεις, να γίνεται προγραμματισμός των αγορών και να δίνεται προτεραιότητα στην ψυχική ευεξία. Ακόμη και λίγες ώρες αποχής από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, μπορούν να μειώσουν την ένταση και να βοηθήσουν να διατηρηθεί η ψυχική ισορροπία, αντί να γίνεται η περίοδος αυτή πηγή στρες και πίεσης.

Η κατανάλωση δεν πρέπει να μετατρέπεται σε αγώνα αντοχής για την ψυχή. Αναγνωρίζοντας την ψυχολογική επιβάρυνση των συνεχόμενων εκπτώσεων, οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν τις γιορτές χωρίς να πληρώνουν υψηλό τίμημα σε ψυχική υγεία. Στο καταπατημένο «μηδέν άγαν» από την αγορά, μπορούν να αντιτάξουν το «παν μέτρον άριστον». Και πολλά άλλα ακόμη…

You Might Also Like

Η ΕΕ ετοιμάζεται για πόλεμο το 2030; Όπλα, κοινωνία και ανθεκτικότητα

Παγκόσμια ημέρα διατροφής 2025

Αυτή είναι η βασική στρατηγική για υγεία, ενέργεια και ευεξία

«Αι της γαστρός ηδοναί»

Οι Έλληνες και τα κρυπτονομίσματα

TAGGED:Black Fridaycyber weeksocial mediaαγορέςάγχοςανταγωνισμόςεκπτώσειςκατανάλωσηκαταναλωτέςπροσφορέςψυχική υγείαψυχολογική πίεση
Share This Article
Facebook X Email Print

Trending Stories

BlackOpinionΔιατροφή

«Αι της γαστρός ηδοναί»

13/10/2025
Global MarketTop-News

Καταιγίδα στις αγορές: Βουτιά στα χρηματιστήρια, νέες ισορροπίες στην οικονομία

07/04/2025
EventsTop-NewsΠολιτισμόςΠροσωπική Ανάπτυξη

«Πνεύμονες» τα σαββατοκύριακα στο θέατρο «Κάτω απ’ τη γέφυρα»

21/11/2025
ESGTop-News

Η ΕΕ επανασχεδιάζει την αστική ζωή: Η Νέα Ατζέντα για τις πόλεις

04/12/2025
SocialTop-NewsΥγεία

Χίτλερ και γενετική: Γιατί οι επιστήμονες διαφωνούν;

18/11/2025
SocialTop-News

Αγωγή της Νέας Υόρκης κατά Facebook, TikTok και YouTube για ψυχική υγεία ανηλίκων

19/10/2025

Follow US on Social Media

Facebook Tiktok Instagram
The New Black Project

More from The New Black Project

  • contact@thenewblack.gr
  • Privacy Policy

© The New Black Project. Web Design by IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.

adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?