The New Black Project
  • ESG
    • Action Community
    • CSR
    • Environment
    • Governance
    • Social
  • Business Growth
    • Business News
    • Global Market
  • Personal Growth & BioHacking
    • Προσωπική Ανάπτυξη
    • Διατροφή
    • Υγεία
    • Άσκηση
    • Εκπαίδευση
    • Πολιτισμός
    • Τουρισμός
  • Black Spotlight
    • BlackOpinion
    • Interviews
  • Technology
    • Artificial Intelligence (AI)
  • Events

About Us

Reading: Δίμηνο pressing της αγοράς και ψυχική υγεία
Share
Font ResizerAa
The New Black ProjectThe New Black Project
Search
  • The New Black Guide
  • Events
  • ▶ Κατηγορίες ◀
    • ESG
    • Business Growth
    • Personal Growth & BioHacking
    • Black Spotlight
    • Technology
  • ▶ Bookmarks ◀
    • My Bookmarks
Have an existing account? Sign In
Follow US
© The New Black Project. IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.
Αρχική » Blog » Δίμηνο pressing της αγοράς και ψυχική υγεία
BlackOpinionSocialΥγεία

Δίμηνο pressing της αγοράς και ψυχική υγεία

Published 25/11/2025
Share
2 Min Read

Η εποχή των συνεχόμενων εμπορικών εκπτώσεων, από τη «Black Friday» και τη «Cyber Week» (που διαρκούν πολύ περισσότερο από όσο λένε οι παραπλανητικές ονομασίες τους) μέχρι τις «λευκές νύχτες» σε δήμους και την «επιβεβλημένη» κατανάλωση Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς, δεν έχει πλέον όρια…

Οι προσφορές διαδέχονται η μία την άλλη, ο διαφημιστικός καταιγισμός είναι διαρκής και κατακλυσμιαίος, και οι καταναλωτές υφίστανται μια -συνειδητή ή ασυνείδητη- αίσθηση πίεσης. Η συνεχής έκθεση σε μηνύματα του τύπου «τρέξε, μη χάσεις την προσφορά» και η (αυθ)υποβολή «πρέπει να αγοράσω τώρα», μπορούν να προκαλέσουν άγχος, αίσθημα ανεπάρκειας, ακόμη και καταθλιπτική διάθεση. Οι ψυχολόγοι επισημαίνουν ότι αυτή η πίεση δεν προέρχεται μόνο από την οικονομική διάσταση, αλλά και από την ψυχολογική καταπόνηση της συνεχούς λήψης αποφάσεων και του κοινωνικού ανταγωνισμού: Οι homo consumens συγκρίνουν συνεχώς τις αγορές τους με αυτές των άλλων, πολλώ δε περισσότερο υπό την… επήρεια των social media (άλλο απέραντο ζήτημα κι αυτό…) με αποτέλεσμα να νιώθουν πίεση και δυσαρέσκεια.

Οι ειδικοί συνιστούν να μπαίνει όριο στη συμμετοχή σε αυτές τις εκπτώσεις, να γίνεται προγραμματισμός των αγορών και να δίνεται προτεραιότητα στην ψυχική ευεξία. Ακόμη και λίγες ώρες αποχής από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, μπορούν να μειώσουν την ένταση και να βοηθήσουν να διατηρηθεί η ψυχική ισορροπία, αντί να γίνεται η περίοδος αυτή πηγή στρες και πίεσης.

Η κατανάλωση δεν πρέπει να μετατρέπεται σε αγώνα αντοχής για την ψυχή. Αναγνωρίζοντας την ψυχολογική επιβάρυνση των συνεχόμενων εκπτώσεων, οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν τις γιορτές χωρίς να πληρώνουν υψηλό τίμημα σε ψυχική υγεία. Στο καταπατημένο «μηδέν άγαν» από την αγορά, μπορούν να αντιτάξουν το «παν μέτρον άριστον». Και πολλά άλλα ακόμη…

You Might Also Like

Wellness 2026: Οι τάσεις που θα διαμορφώσουν την ευεξία και τη φροντίδα σου

Οι δημιουργοί περιεχομένου αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας

COP30: Η σύνοδος που ανανεώνει τα ίδια αδιέξοδα

Ευτυχία, η Ιθάκη που αναζητούμε όλοι!

Στην Ελλάδα το 1 στα 5 ευρώ είναι μαύρο χρήμα

TAGGED:Black Fridaycyber weeksocial mediaαγορέςάγχοςανταγωνισμόςεκπτώσειςκατανάλωσηκαταναλωτέςπροσφορέςψυχική υγείαψυχολογική πίεση
Share This Article
Facebook X Email Print

Trending Stories

ΔιατροφήΥγεία

Κρασί και οφέλη για την υγεία

14/11/2025
EnvironmentΥγεία

Ποιο προϊόν περιόδου είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον;

23/03/2025
Environment

Η ατμοσφαιρική ρύπανση το 2024 στην Ελλάδα

13/04/2025
BlackOpinionSocialΥγεία

Δίμηνο pressing της αγοράς και ψυχική υγεία

25/11/2025
Top-NewsΔιατροφή

Πώς η διατροφή επηρεάζει σημαντικά την καλή υγεία του εντέρου

02/11/2025
EnvironmentTop-News

Στα πρόθυρα κατάρρευσης ο στόχος του 1,5°C για την κλιματική αλλαγή

23/09/2025

Follow US on Social Media

Facebook Tiktok Instagram
The New Black Project

More from The New Black Project

  • contact@thenewblack.gr
  • Privacy Policy

© The New Black Project. Web Design by IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.

adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?