The New Black Project
  • ESG
    • Action Community
    • CSR
    • Environment
    • Governance
    • Social
  • Business Growth
    • Business News
    • Global Market
  • Personal Growth & BioHacking
    • Προσωπική Ανάπτυξη
    • Διατροφή
    • Υγεία
    • Άσκηση
    • Εκπαίδευση
    • Πολιτισμός
    • Τουρισμός
  • Black Spotlight
    • BlackOpinion
    • Interviews
  • Technology
    • Artificial Intelligence (AI)
  • Events

About Us

Reading: Δίμηνο pressing της αγοράς και ψυχική υγεία
Share
Font ResizerAa
The New Black ProjectThe New Black Project
Search
  • The New Black Guide
  • Events
  • ▶ Κατηγορίες ◀
    • ESG
    • Business Growth
    • Personal Growth & BioHacking
    • Black Spotlight
    • Technology
  • ▶ Bookmarks ◀
    • My Bookmarks
Have an existing account? Sign In
Follow US
© The New Black Project. IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.
Αρχική » Blog » Δίμηνο pressing της αγοράς και ψυχική υγεία
BlackOpinionSocialΥγεία

Δίμηνο pressing της αγοράς και ψυχική υγεία

Published 25/11/2025
Share
2 Min Read

Η εποχή των συνεχόμενων εμπορικών εκπτώσεων, από τη «Black Friday» και τη «Cyber Week» (που διαρκούν πολύ περισσότερο από όσο λένε οι παραπλανητικές ονομασίες τους) μέχρι τις «λευκές νύχτες» σε δήμους και την «επιβεβλημένη» κατανάλωση Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς, δεν έχει πλέον όρια…

Οι προσφορές διαδέχονται η μία την άλλη, ο διαφημιστικός καταιγισμός είναι διαρκής και κατακλυσμιαίος, και οι καταναλωτές υφίστανται μια -συνειδητή ή ασυνείδητη- αίσθηση πίεσης. Η συνεχής έκθεση σε μηνύματα του τύπου «τρέξε, μη χάσεις την προσφορά» και η (αυθ)υποβολή «πρέπει να αγοράσω τώρα», μπορούν να προκαλέσουν άγχος, αίσθημα ανεπάρκειας, ακόμη και καταθλιπτική διάθεση. Οι ψυχολόγοι επισημαίνουν ότι αυτή η πίεση δεν προέρχεται μόνο από την οικονομική διάσταση, αλλά και από την ψυχολογική καταπόνηση της συνεχούς λήψης αποφάσεων και του κοινωνικού ανταγωνισμού: Οι homo consumens συγκρίνουν συνεχώς τις αγορές τους με αυτές των άλλων, πολλώ δε περισσότερο υπό την… επήρεια των social media (άλλο απέραντο ζήτημα κι αυτό…) με αποτέλεσμα να νιώθουν πίεση και δυσαρέσκεια.

Οι ειδικοί συνιστούν να μπαίνει όριο στη συμμετοχή σε αυτές τις εκπτώσεις, να γίνεται προγραμματισμός των αγορών και να δίνεται προτεραιότητα στην ψυχική ευεξία. Ακόμη και λίγες ώρες αποχής από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, μπορούν να μειώσουν την ένταση και να βοηθήσουν να διατηρηθεί η ψυχική ισορροπία, αντί να γίνεται η περίοδος αυτή πηγή στρες και πίεσης.

Η κατανάλωση δεν πρέπει να μετατρέπεται σε αγώνα αντοχής για την ψυχή. Αναγνωρίζοντας την ψυχολογική επιβάρυνση των συνεχόμενων εκπτώσεων, οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν τις γιορτές χωρίς να πληρώνουν υψηλό τίμημα σε ψυχική υγεία. Στο καταπατημένο «μηδέν άγαν» από την αγορά, μπορούν να αντιτάξουν το «παν μέτρον άριστον». Και πολλά άλλα ακόμη…

You Might Also Like

Οι Έλληνες και τα κρυπτονομίσματα

Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης: Τι είναι και πώς προστατεύει τις γυναίκες

Χίτλερ και γενετική: Γιατί οι επιστήμονες διαφωνούν;

Πρόγραμμα αντιμετώπισης παχυσαρκίας σε ενήλικες

Γιατί οι άνδρες ζουν λιγότερο από τις γυναίκες;

TAGGED:Black Fridaycyber weeksocial mediaαγορέςάγχοςανταγωνισμόςεκπτώσειςκατανάλωσηκαταναλωτέςπροσφορέςψυχική υγείαψυχολογική πίεση
Share This Article
Facebook X Email Print

Trending Stories

Personal Growth & BioHackingΆσκηση

Πώς να χτίσετε μυϊκή μάζα μετά τα 40

18/10/2025
ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI)EventsΕκπαίδευση

Θεσσαλονίκη: Σεμινάριο για την τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση

11/11/2025
Business NewsTop-News

O κόμβος καινοτομίας FinTech της Τράπεζας της Ελλάδος

18/09/2025
ESG

Η Λίμνη του Μόρνου στέλνει μήνυμα κινδύνου για την υδροδότηση της Αττικής

16/09/2025
ESG

Η σημασία του στόχου 2035 για την αυτοκινητοβιομηχανία

08/09/2025
ESG

Η Αθήνα ανοίγει τους δρόμους της στον άνθρωπο: Δύο μέρες χωρίς αυτοκίνητα στην Οδό Αθηνάς

21/09/2025

Follow US on Social Media

Facebook Tiktok Instagram
The New Black Project

More from The New Black Project

  • contact@thenewblack.gr
  • Privacy Policy

© The New Black Project. Web Design by IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.

adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?