Ο Στόχος Βιώσιμης Ανάπτυξης για την ποιοτική εκπαίδευση (SDG 4) στοχεύει στη διασφάλιση πρόσβασης σε ποιοτική εκπαίδευση για όλους καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους, καθώς και στην αύξηση των δεξιοτήτων των νέων και των ενηλίκων για απασχόληση, αξιοπρεπή εργασία και επιχειρηματικότητα.
Ένας από τους δείκτες της Eurostat για την πρόοδο του SDG 4 είναι το ποσοστό ολοκλήρωσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον πληθυσμό ηλικίας 25–34 ετών. Το 2024, το ποσοστό αυτό στην ΕΕ έφτασε το 44,1%, αυξημένο από 39,6% το 2019, προσεγγίζοντας τον στόχο της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Περιοχής για το 2030, που θέλει το ποσοστό να φτάσει τουλάχιστον το 45%.
Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στην Ιρλανδία (65,2%), το Λουξεμβούργο (63,8%) και την Κύπρο (60,1%), ενώ τα χαμηλότερα στη Ρουμανία (23,2%), την Ιταλία (31,6%) και την Ουγγαρία (32,3%). Η Ελλάδα το 2024 καταγράφει ποσοστό τριτοβάθμιας εκπαίδευσης 40,5%, κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ, με τις γυναίκες να υπερέχουν σαφώς έναντι των ανδρών.
Η ψαλίδα μεταξύ γυναικών και ανδρών είναι αξιοσημείωτη: οι γυναίκες στην ΕΕ είχαν ποσοστό 49,8% και οι άνδρες 38,6%. Οι γυναίκες υπερέχουν σε όλες τις χώρες, με τη μεγαλύτερη διαφορά στη Σλοβενία, Λετονία, Εσθονία και Κροατία, πάνω από 20 ποσοστιαίες μονάδες.