The New Black Project
  • ESG
    • Action Community
    • CSR
    • Environment
    • Governance
    • Social
  • Business Growth
    • Business News
    • Global Markets
  • Personal Growth & BioHacking
    • Άσκηση
    • Διατροφή
    • Εκπαίδευση
    • Πολιτισμός
    • Προσωπική Ανάπτυξη
    • Τουρισμός
  • Black Spotlight
    • BlackOpinion
    • Interviews
  • Technology
    • Artificial Intelligence (AI)
    • Fintech
  • Events

About Us

Reading: Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στα κατεψυγμένα τρόφιμα για να μειώσουν κόστος και φύρα
Share
Font ResizerAa
The New Black ProjectThe New Black Project
Search
  • The New Black Guide
  • Events
  • ▶ Κατηγορίες ◀
    • ESG
    • Business Growth
    • Personal Growth & BioHacking
    • Black Spotlight
    • Technology
  • ▶ Bookmarks ◀
    • My Bookmarks
Have an existing account? Sign In
Follow US
© The New Black Project. IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.
Αρχική » Blog » Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στα κατεψυγμένα τρόφιμα για να μειώσουν κόστος και φύρα
SocialTop-NewsΔιατροφή

Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στα κατεψυγμένα τρόφιμα για να μειώσουν κόστος και φύρα

Last updated: 14 Οκτωβρίου, 2025 15:41
Share
4 Min Read

Εκτός από την εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, τα κατεψυγμένα τρόφιμα μπορούν να συμβάλουν σε ένα πιο βιώσιμο σύστημα τροφίμων. Η βιωσιμότητα παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν, αλλά επηρεάζει αυτό το τι αγοράζουν στο διάδρομο των κατεψυγμένων τροφίμων;

Μια νέα έρευνα από τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία κατεψυγμένων τροφίμων δείχνει ότι ναι. Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι καταναλωτές (47%) επιλέγουν κατεψυγμένα προϊόντα για να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων, σύμφωνα με τη «Nomad Foods», ιδιοκτήτρια των «Birds Eye», «Findus» και άλλων οικιακών εμπορικών σημάτων.

Σχεδόν 59 εκατομμύρια τόνοι απορριμμάτων τροφίμων παράγονται ετησίως στην Ε.Ε., σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών. Έτσι, σύμφωνα με τα λόγια ενός από τα μεγαλύτερα super markets του Ηνωμένου Βασιλείου, κάθε τι μικρό βοηθάει. Αλλά τι διαφορά κάνει ακριβώς η αγορά κατεψυγμένων τροφίμων και ποιες χώρες την αγκαλιάζουν;

Είναι προφανές, πραγματικά ότι η κατάψυξη των τροφίμων τα διατηρεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, πράγμα που σημαίνει ότι λιγότερα πρέπει να πεταχτούν και να αγοραστούν. Όταν τα τρόφιμα πηγαίνουν στα σκουπίδια, δεν είναι μόνο τα ίδια τα τρόφιμα που χάνονται, αλλά και οι πόροι που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή και στη μεταφορά, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων, του νερού, της γης, της εργασίας, των λιπασμάτων και της συσκευασίας.

Και καθώς τα τρόφιμα διασπώνται στις χωματερές παράγεται μεθάνιο, ένα ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου. “Το 2021 και το 2022 μαζί, τα απορρίμματα τροφίμων ευθύνονταν για περίπου δεκαοκτώ εκατομμύρια τόνους εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο Ηνωμένο Βασίλειο” λέει ο Ben Ashmore, επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων στο «FareShare», μια φιλανθρωπική οργάνωση που εργάζεται σε όλη τη βιομηχανία τροφίμων για να βοηθήσει στον εντοπισμό και στην αναδιανομή των πλεοναζόντων τροφίμων. “Αναδιανέμοντας τα πλεονάζοντα τρόφιμα στους ανθρώπους και κάνοντάς τα πιο ανθεκτικά μέσω της κατάψυξης, μπορούμε να συμβάλουμε στη μείωση της σπατάλης τροφίμων και των σχετικών εκπομπών, βοηθώντας παράλληλα τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη“, προσθέτει.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι στρέφονται περισσότερο στους καταψύκτες, αλλά η εναρκτήρια έκθεση «Frozen in focus» της «Nomad Foods» δείχνει ότι η βιωσιμότητα αποτελεί εξέχοντα παράγοντα. “Ο καταψύκτης δεν είναι πλέον απλώς ένα μέρος για την αποθήκευση τροφίμων. Γίνεται ο ακρογωνιαίος λίθος ενός πιο αποτελεσματικού, βιώσιμου και θρεπτικού τρόπου ζωής” υποστηρίζει ο Stéfan Descheemaeker, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι πρωτοπόρο στο μέτωπο της σπατάλης τροφίμων, σύμφωνα με τη νέα μελέτη πολλαπλών αγορών σε 7.500 ενήλικες. Σχεδόν το 60% των Βρετανών προτιμούν να αγοράζουν κατεψυγμένα τρόφιμα, καθώς έτσι μειώνεται η σπατάλη τροφίμων. Το ποσοστό αυτό ακολουθείται από το 50% στην Ιταλία, το 49% στη Γαλλία, το 43% στη Σουηδία και το 44% στη Γερμανία. Ένα μικρότερο αλλά ακόμη σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών αναγνωρίζει τη δυνατότητα των κατεψυγμένων τροφίμων να συμβάλουν σε πιο βιώσιμες αλυσίδες τροφίμων. Το 15% στη Σουηδία, το 7% στην Ιταλία, το 9% στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 8% στη Γερμανία και το 7% στη Γαλλία συμφωνούν με αυτή τη δήλωση.

“Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τη σχέση μεταξύ της σπατάλης τροφίμων και της βιωσιμότητας” λέει ο David Pettet, επικεφαλής του τμήματος βιωσιμότητας της «Nomad Foods», προσθέτοντας: “Η κατάψυξη των τροφίμων δεν αφορά μόνο την ευκολία. Είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη διατήρηση της φρεσκάδας, τη μεγιστοποίηση των πόρων και την οικοδόμηση ενός πιο βιώσιμου συστήματος τροφίμων“.

πηγή: EuroNews

You Might Also Like

«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Νέα ευκαιρία για ΑμεΑ με τη β’ φάση του προγράμματος

NMN: Το συμπλήρωμα που υπόσχεται ενέργεια και αντιγήρανση

Η Microsoft αλλάζει τα δεδομένα στην κλιματική δράση – τεχνολογία που καθαρίζει την ατμόσφαιρα

Πώς μπορούμε να θρέψουμε τον κόσμο χωρίς να τηγανίσουμε τον πλανήτη

12 Οκτωβρίου: Για την ημέρα αλληλεγγύης στους ιθαγενείς λαούς

TAGGED:Nomad foodsβιωσιμότηταΕΕέρευνακατεψυγμένα τρόφιμαμείωση σπατάλης
Share This Article
Facebook X Email Print

Trending Stories

SocialTop-News

SDG 4: Ποιοτική εκπαίδευση και τριτοβάθμια εκπαιδευτική επάρκεια στην ΕΕ

8 Σεπτεμβρίου, 2025
Top-NewsΆσκησηΔιατροφήΥγεία

Αυτή είναι η βασική στρατηγική για υγεία, ενέργεια και ευεξία

23 Οκτωβρίου, 2025
Business GrowthEventsFINTECH

Ζάππειο: «H πρόκληση του GenAI για τον χρηματοπιστωτικό τομέα»

19 Οκτωβρίου, 2025
Διατροφή

Ψυχολογικά τρικ που εφαρμόζουν τα εστιατόρια για να ξοδεύετε περισσότερα χρήματα

19 Μαρτίου, 2025
EventsTop-NewsΠροσωπική ΑνάπτυξηΥγεία

Ομάδα προσωπικής ανάπτυξης στον Άγιο Δημήτριο

18 Σεπτεμβρίου, 2025
ESG

Οι ηγέτες στην COP30 πρέπει να δράσουν: 9 στους 10 πολίτες ζητούν προστασία των δασών

18 Οκτωβρίου, 2025

Follow US on Social Media

Facebook Tiktok Instagram
The New Black Project

More from The New Black Project

  • contact@thenewblack.gr
  • Privacy Policy

© The New Black Project. Web Design by IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.

adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?