Σε εφαρμογή τίθεται από την 1η Δεκεμβρίου η υποχρέωση αποδοχής πληρωμών μέσω IRIS στις συναλλαγές με ιδιώτες, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, η οποία προχωρά στη συμπλήρωση του κανονιστικού πλαισίου για τη διασύνδεση των υπόχρεων επιχειρήσεων με τη φορολογική αρχή και την αποδοχή άμεσων πληρωμών IRIS στο σημείο πώλησης.
Με μια σειρά αποφάσεων της Α.Α.Δ.Ε. μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς και έχοντας ως αρχή το «Είσπραξη πληρωμής (κάρτα, IRIS) – Υποχρεωτική έκδοση απόδειξης από το ταμειακό σύστημα», οριστικοποιούνται οι τεχνικές προδιαγραφές και εντάσσονται οι νέες τεχνολογικές δυνατότητες άμεσων πληρωμών στο πλαίσιο διασύνδεσης των ταμειακών συστημάτων με τη φορολογική διοίκηση.
Ειδικότερα, τροποποιούνται τα πρωτόκολλα διασύνδεσης των προηγούμενων αποφάσεων (Α.1098/2022 και Α.1155/2023) και ορίζεται ο τεχνικός τρόπος αποδοχής των άμεσων πληρωμών από τις επιχειρήσεις στο σημείο πώλησης, μέσω τερματικού ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων (POS) και υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.
Οι προθεσμίες συμμόρφωσης για τις εταιρείες τεχνολογίας και πληρωμών, καθορίζονται ως εξής:
- Πάροχοι υπηρεσιών/μέσων πληρωμών (acquirers & NSPs): Προθεσμία ως 28 Νοεμβρίου για υποβολή επικαιροποιημένης δήλωσης συμμόρφωσης για εναρμόνιση με τις νέες προδιαγραφές
- Επιχειρήσεις εισαγωγής, κατασκευής, εμπορίας Φ.Η.Μ. και κατασκευής, τεχνικής υποστήριξης, εγκατάστασης και λειτουργίας E.R.P.: Προθεσμία ως 28 Νοεμβρίου για υποβολή επικαιροποιημένης δήλωσης συμβατότητας για εναρμόνιση με τις νέες προδιαγραφές.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην εξυπηρέτηση φορολογουμένων της Α.Α.Δ.Ε., my1521:
- Τηλεφωνικά στο 1521 χωρίς χρέωση, εργάσιμες ημέρες από 07.00 ως 20.00
- Ψηφιακά στο my1521, 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, επιλέγοντας: Θέματα ελληνικών λογιστικών προτύπων & myDATA > IRIS > Διασύνδεση.
