The New Black Project
  • ESG
    • Action Community
    • CSR
    • Environment
    • Governance
    • Social
  • Business Growth
    • Business News
    • Global Markets
  • Personal Growth & BioHacking
    • Άσκηση
    • Διατροφή
    • Εκπαίδευση
    • Πολιτισμός
    • Προσωπική Ανάπτυξη
    • Τουρισμός
  • Black Spotlight
    • BlackOpinion
    • Interviews
  • Technology
    • Artificial Intelligence (AI)
    • Fintech
  • Events

About Us

Reading: Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στα κατεψυγμένα τρόφιμα για να μειώσουν κόστος και φύρα
Share
Font ResizerAa
The New Black ProjectThe New Black Project
Search
  • The New Black Guide
  • Events
  • ▶ Κατηγορίες ◀
    • ESG
    • Business Growth
    • Personal Growth & BioHacking
    • Black Spotlight
    • Technology
  • ▶ Bookmarks ◀
    • My Bookmarks
Have an existing account? Sign In
Follow US
© The New Black Project. IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.
Αρχική » Blog » Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στα κατεψυγμένα τρόφιμα για να μειώσουν κόστος και φύρα
SocialTop-NewsΔιατροφή

Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στα κατεψυγμένα τρόφιμα για να μειώσουν κόστος και φύρα

Last updated: 14 Οκτωβρίου, 2025 15:41
Share
4 Min Read

Εκτός από την εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, τα κατεψυγμένα τρόφιμα μπορούν να συμβάλουν σε ένα πιο βιώσιμο σύστημα τροφίμων. Η βιωσιμότητα παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν, αλλά επηρεάζει αυτό το τι αγοράζουν στο διάδρομο των κατεψυγμένων τροφίμων;

Μια νέα έρευνα από τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία κατεψυγμένων τροφίμων δείχνει ότι ναι. Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι καταναλωτές (47%) επιλέγουν κατεψυγμένα προϊόντα για να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων, σύμφωνα με τη «Nomad Foods», ιδιοκτήτρια των «Birds Eye», «Findus» και άλλων οικιακών εμπορικών σημάτων.

Σχεδόν 59 εκατομμύρια τόνοι απορριμμάτων τροφίμων παράγονται ετησίως στην Ε.Ε., σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών. Έτσι, σύμφωνα με τα λόγια ενός από τα μεγαλύτερα super markets του Ηνωμένου Βασιλείου, κάθε τι μικρό βοηθάει. Αλλά τι διαφορά κάνει ακριβώς η αγορά κατεψυγμένων τροφίμων και ποιες χώρες την αγκαλιάζουν;

Είναι προφανές, πραγματικά ότι η κατάψυξη των τροφίμων τα διατηρεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, πράγμα που σημαίνει ότι λιγότερα πρέπει να πεταχτούν και να αγοραστούν. Όταν τα τρόφιμα πηγαίνουν στα σκουπίδια, δεν είναι μόνο τα ίδια τα τρόφιμα που χάνονται, αλλά και οι πόροι που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή και στη μεταφορά, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων, του νερού, της γης, της εργασίας, των λιπασμάτων και της συσκευασίας.

Και καθώς τα τρόφιμα διασπώνται στις χωματερές παράγεται μεθάνιο, ένα ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου. “Το 2021 και το 2022 μαζί, τα απορρίμματα τροφίμων ευθύνονταν για περίπου δεκαοκτώ εκατομμύρια τόνους εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο Ηνωμένο Βασίλειο” λέει ο Ben Ashmore, επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων στο «FareShare», μια φιλανθρωπική οργάνωση που εργάζεται σε όλη τη βιομηχανία τροφίμων για να βοηθήσει στον εντοπισμό και στην αναδιανομή των πλεοναζόντων τροφίμων. “Αναδιανέμοντας τα πλεονάζοντα τρόφιμα στους ανθρώπους και κάνοντάς τα πιο ανθεκτικά μέσω της κατάψυξης, μπορούμε να συμβάλουμε στη μείωση της σπατάλης τροφίμων και των σχετικών εκπομπών, βοηθώντας παράλληλα τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη“, προσθέτει.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι στρέφονται περισσότερο στους καταψύκτες, αλλά η εναρκτήρια έκθεση «Frozen in focus» της «Nomad Foods» δείχνει ότι η βιωσιμότητα αποτελεί εξέχοντα παράγοντα. “Ο καταψύκτης δεν είναι πλέον απλώς ένα μέρος για την αποθήκευση τροφίμων. Γίνεται ο ακρογωνιαίος λίθος ενός πιο αποτελεσματικού, βιώσιμου και θρεπτικού τρόπου ζωής” υποστηρίζει ο Stéfan Descheemaeker, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι πρωτοπόρο στο μέτωπο της σπατάλης τροφίμων, σύμφωνα με τη νέα μελέτη πολλαπλών αγορών σε 7.500 ενήλικες. Σχεδόν το 60% των Βρετανών προτιμούν να αγοράζουν κατεψυγμένα τρόφιμα, καθώς έτσι μειώνεται η σπατάλη τροφίμων. Το ποσοστό αυτό ακολουθείται από το 50% στην Ιταλία, το 49% στη Γαλλία, το 43% στη Σουηδία και το 44% στη Γερμανία. Ένα μικρότερο αλλά ακόμη σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών αναγνωρίζει τη δυνατότητα των κατεψυγμένων τροφίμων να συμβάλουν σε πιο βιώσιμες αλυσίδες τροφίμων. Το 15% στη Σουηδία, το 7% στην Ιταλία, το 9% στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 8% στη Γερμανία και το 7% στη Γαλλία συμφωνούν με αυτή τη δήλωση.

“Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τη σχέση μεταξύ της σπατάλης τροφίμων και της βιωσιμότητας” λέει ο David Pettet, επικεφαλής του τμήματος βιωσιμότητας της «Nomad Foods», προσθέτοντας: “Η κατάψυξη των τροφίμων δεν αφορά μόνο την ευκολία. Είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη διατήρηση της φρεσκάδας, τη μεγιστοποίηση των πόρων και την οικοδόμηση ενός πιο βιώσιμου συστήματος τροφίμων“.

πηγή: EuroNews

You Might Also Like

Η νομική επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου στηρίζει αλλαγές για τις μεγάλες επιχειρήσεις

Μαθητές έφτιαξαν πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι

Γιατί δεν αναπτύσσονται η έρευνα και η τεχνολογία στη χώρα μας;

Γραφείο Προϋπολογισμού Βουλής: Στα 515.000.000 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των νοσοκομείων

Μήνυμα ευαισθητοποίησης για την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

TAGGED:Nomad foodsβιωσιμότηταΕΕέρευνακατεψυγμένα τρόφιμαμείωση σπατάλης
Share This Article
Facebook X Email Print

Trending Stories

EventsSocialTop-News

Το φεστιβάλ «Strong me» στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας

15 Σεπτεμβρίου, 2025
Personal Growth & BioHackingTop-NewsΠροσωπική Ανάπτυξη

Γιατί οι γυναικείες φιλίες είναι πιο ισχυρές – Οι επιστημονικοί λόγοι

3 Οκτωβρίου, 2025
Governance

Η Ε.Ε. για την ενεργειακή ένωση και την τόνωση της ανταγωνιστικότητας

8 Φεβρουαρίου, 2025
Action CommunityEnvironmentEvents

Επανέρχεται η Οικολογική Γιορτή Καρδίτσας

11 Σεπτεμβρίου, 2025
Social

Το μήνυμα της ιθαγενούς ακτιβίστριας Nemonte Nenquimo

29 Ιανουαρίου, 2025
Top-NewsΔιατροφή

18 απλές συνήθειες για να χάσεις λίπος και να έχεις ενέργεια

6 Οκτωβρίου, 2025

Follow US on Social Media

Facebook Tiktok Instagram
The New Black Project

More from The New Black Project

  • contact@thenewblack.gr
  • Privacy Policy

© The New Black Project. Web Design by IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.

adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?