The New Black Project
  • ESG
    • Action Community
    • CSR
    • Environment
    • Governance
    • Social
  • Business Growth
    • Business News
    • Global Markets
  • Personal Growth & BioHacking
    • Άσκηση
    • Διατροφή
    • Εκπαίδευση
    • Πολιτισμός
    • Προσωπική Ανάπτυξη
    • Τουρισμός
  • Black Spotlight
    • BlackOpinion
    • Interviews
  • Technology
    • Artificial Intelligence (AI)
    • Fintech

About Us

Reading: Κρατικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ – Ιταλία, Ελλάδα, Πολωνία στην κορυφή
Share
Font ResizerAa
The New Black ProjectThe New Black Project
Search
  • The New Black Guide
  • ▶ Κατηγορίες ◀
    • ESG
    • Business Growth
    • Personal Growth & BioHacking
    • Black Spotlight
    • Technology
  • ▶ Bookmarks ◀
    • My Bookmarks
Have an existing account? Sign In
Follow US
© The New Black Project. IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.
Αρχική » Blog » Κρατικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ – Ιταλία, Ελλάδα, Πολωνία στην κορυφή
EnvironmentTop-News

Κρατικές επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ – Ιταλία, Ελλάδα, Πολωνία στην κορυφή

Last updated: 24 Σεπτεμβρίου, 2025 11:42
Share
6 Min Read

Ενώ όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσφέρουν κάποια μορφή φορολογικού πλεονεκτήματος για την τόνωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ των συστημάτων άμεσων κινήτρων αγοράς, με μερικά από τα πιο γενναιόδωρα να προέρχονται από τις χώρες της νότιας Ευρώπης.

Οι χώρες που προσφέρουν τις πιο γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) το 2025 είναι η Ιταλία (που ξεκινά το πρόγραμμά της στα μέσα Οκτωβρίου), ακολουθούμενη από την Κροατία, την Πολωνία και την Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα του Euronews Business.

Καθώς οι πωλήσεις των EV εξακολουθούν να περιορίζονται από τις υψηλές τιμές και την έλλειψη σταθμών φόρτισης στην Ευρώπη, οι χώρες έχουν εφαρμόσει μια μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων. Αυτά αποσκοπούν στην ενίσχυση των πωλήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών σε μια προσπάθεια να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Οι στόχοι προβλέπουν ότι οι στόλοι των νέων επιβατικών αυτοκινήτων πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 55% έως το 2030.

Παρ’ όλο που υπήρξαν μετατοπίσεις από τότε που η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε την έκθεσή της για το θέμα αυτό τον Απρίλιο, χρησιμοποιώντας τις τελευταίες πληροφορίες που δημοσίευσε η κυβέρνηση, προσδιορίσαμε πού στην Ευρώπη οι ιδιώτες μπορούν να λάβουν το μεγαλύτερο ποσό υποστήριξης για την αγορά ενός EV. Η έρευνά μας δεν περιλαμβάνει κίνητρα για επιχειρήσεις, ούτε λαμβάνει υπόψη τις περιφερειακές ή τοπικές επιδοτήσεις.

Η Ιταλία ανακοίνωσε πρόσφατα την έναρξη του νέου της κινήτρου, το οποίο προσφέρει περίπου 11.000 ευρώ για ιδιώτες, καλύπτοντας έως και το 30% της συνολικής τιμής αγοράς ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το ποσό του κινήτρου εξαρτάται από το εισόδημα, ενώ από το πρόγραμμα αυτό εξαιρούνται τα αυτοκίνητα με τιμή άνω των 42.700 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιταλία είναι ιδιαίτερα χαμηλές, σύμφωνα με την ACEA. Τα BEV είχαν μερίδιο αγοράς 5,2% μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου του 2025. Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν περίπου 15%.

Η Ελλάδα και η Πολωνία προσφέρουν έκαστη περίπου 9.000 ευρώ σε επιδοτήσεις για ιδιώτες. Στην Ελλάδα, αυτό συμπληρώνεται με επιπλέον 2.000 ευρώ για την απόσυρση ενός παλιού ρυπογόνου οχήματος και 1.000 ευρώ εάν ο αγοραστής είναι κάτω των 29 ετών. Επιπλέον, η χώρα προσφέρει γενναιόδωρα φορολογικά κίνητρα. Τα BEV απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης και τα οχήματα με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων απαλλάσσονται επίσης από τα τέλη κυκλοφορίας. Η Ελλάδα είχε μερίδιο αγοράς 5,3% των BEV μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου. Η Πολωνία επιβάλλει επίσης μηδενικό τέλος ταξινόμησης για τα BEV, όπου το μερίδιο αγοράς των οχημάτων αυτών ήταν 5,4% κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους.

Περαιτέρω χώρες με πολύ γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις περιλαμβάνουν τη Σλοβενία, όπου οι πολίτες μπορούν να λάβουν έως και 7.200 ευρώ για να βοηθηθούν στην αγορά ενός νέου BEV με τιμή έως 35.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Το κίνητρο συμπληρώνεται με ελάχιστο φόρο ταξινόμησης για τα BEV. Αυτή η κατηγορία παρέχει το 9,2% της αγοράς της χώρας.

Η Ισπανία προσφέρει ελαφρώς λιγότερη άμεση βοήθεια για την αγορά, μεταξύ 4.500 και 7.000 ευρώ για τα BEV (2.500-5.000 ευρώ για τα PHEV), αλλά συνδυάζεται με μια σειρά φορολογικών κινήτρων. Σε αυτά περιλαμβάνεται η μείωση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 15% του κόστους απόκτησης με ανώτατο όριο τα 3.000 ευρώ και τα μειωμένα κατά 75% τέλη κυκλοφορίας στις κύριες πόλεις, σύμφωνα με την ACEA. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 7,8% της αγοράς μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου.

Ωστόσο, τα πιο αποτελεσματικά συστήματα μπορεί να μην είναι αυτά που προσφέρουν τα υψηλότερα άμεσα κίνητρα τιμής.

Οι σκανδιναβικές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Νορβηγίας και της Δανίας, με το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στους δρόμους τους (τα μερίδια αγοράς ήταν 94,1% και 64,3% αντίστοιχα), δεν προσφέρουν άμεσα κίνητρα αγοράς.

Τα BEVs στη Νορβηγία απαλλάσσονται από τον ΦΠΑ, τους εισαγωγικούς δασμούς και τα τέλη ταξινόμησης, ενώ έχουν μειωμένα ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μειωμένα διόδια και έξοδα πορθμείων. Στη Δανία, τα οχήματα μηδενικών εκπομπών πληρώνουν το 40% του τέλους ταξινόμησης, με πρόσθετη έκπτωση 165.500 DKK (22.170 €). Οι κάτοικοι της χώρας πληρώνουν φόρους ιδιοκτησίας αυτοκινήτων με βάση τις εκπομπές CO2 του οχήματος.

Ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Αυστρίας, μόλις κατάργησαν τα κίνητρα που έδιναν σε ιδιώτες για BEV, ενώ άλλες προτείνουν νέα κίνητρα, συμπεριλαμβανομένης της Σουηδίας. Η χώρα προτείνει επιδότηση ύψους 54.000 SEK (4.938 ευρώ) για 36 μήνες, αποκλειστικά για οικογένειες με χαμηλό εισόδημα σε αγροτικές περιοχές, για την αγορά EVs. Η πριμοδότηση αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2026.

Η Γαλλία έχει περικόψει τον προϋπολογισμό της για την επιδότηση των EV, αλλά εξακολουθεί να προσφέρει ένα σημαντικό πακέτο κινήτρων. Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ πρόκειται να προσθέσει 1.000 ευρώ για κάθε αγορά EV ευρωπαϊκής παραγωγής, εφόσον η τιμή του είναι κάτω από 47.500 ευρώ.

Η Φινλανδία εξετάζει ένα νέο πρόγραμμα κινήτρων για την απόσυρση, το οποίο θα μπορούσε να παρέχει στήριξη έως και 2.500 ευρώ σε όσους υιοθετούν ένα όχημα χαμηλών εκπομπών ρύπων, ενώ διαλύουν ένα αυτοκίνητο ηλικίας άνω των δέκα ετών.

πηγή: EuroNews

You Might Also Like

Το 1ο Πανελλαδικό Αυτοδιοικητικό Forum για τα Άτομα με Αναπηρία

Νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές διευκολύνει την πρόσβαση σε χρηματοδότηση από την Ε.Ε.

Self-Care χωρίς φίλτρα: Όλα όσα χρειάζεσαι για σωματική & ψυχική ισορροπία

Ο.Η.Ε.: Εισαγωγή στον αθλητισμό για την κλιματική δράση

Γιατί και πώς να συζητήσετε την αλλαγή του κλίματος με την οικογένεια και τους φίλους σας

TAGGED:αγοράΕΕεπιδοτήσειςηλεκτρικά οχήματα
Share This Article
Facebook X Email Print

Trending Stories

ESG

Αναβολή εφαρμογής κανονισμών βιωσιμότητας στην Ε.Ε. με την οδηγία «Stop-the-Clock»

7 Απριλίου, 2025
Action CommunityEventsTop-NewsΆσκηση

Τρία σαββατοκύριακα με ποδηλατοβόλτες στην Αθήνα

1 Οκτωβρίου, 2025
Governance

Ενίσχυση του νομικού πλαισίου για την προστασία γυναικών και ανηλίκων

24 Ιανουαρίου, 2025
Top-NewsΥγεία

Έξι μη φαρμακευτικές μέθοδοι για την αντιμετώπιση της αϋπνίας

24 Σεπτεμβρίου, 2025
Personal Growth & BioHackingTop-NewsΔιατροφή

Το μυστικό για λιγότερους θανάτους και περισσότερη ζωή κρύβεται στο πιάτο σου

29 Σεπτεμβρίου, 2025
Διατροφή

Υπερτροφές: Το γνωστό-άγνωστο ιπποφαές

30 Μαρτίου, 2025

Follow US on Social Media

Facebook Tiktok Instagram
The New Black Project

More from The New Black Project

  • contact@thenewblack.gr
  • Privacy Policy

© The New Black Project. Web Design by IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.

adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?