Ο αριθμός των Ελλήνων ταξιδιωτών στο εξωτερικό αυξήθηκε κατά σχεδόν 20% στο εννεάμηνο του 2025 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, ενώ αυξήθηκε και η συνολική δαπάνη κατά 20%, σύμφωνα με στοιχεία της «Visa».
Η άνοδος στον αριθμό των ταξιδιωτών ήταν εντονότερη κατά τους θερινούς μήνες (Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο) οπότε και υπερέβη το 20%, ενώ οι συνολικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 25% στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Οι Έλληνες ταξιδιώτες φαίνεται να προτιμούν κυρίως τους προορισμούς εντός Ευρώπης. Σύμφωνα με τα στοιχεία, περισσότερο από το 80% των συνολικών διασυνοριακών δαπανών πραγματοποιούνται εντός του Ε.Ο.Χ., ενώ οι πέντε προορισμοί που επισκέπτονται συχνότερα οι Έλληνες είναι Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία και Τουρκία. Όσον αφορά στους προορισμούς με τη μεγαλύτερη αύξηση ταξιδιωτών κατά το εννεάμηνο, η Αίγυπτος κατέγραψε πάνω από 80% αύξηση, ενώ η Ιαπωνία περίπου 70%. Ακολουθούν Αλβανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Σλοβενία.
Τα δεδομένα έδειξαν ότι οι κορυφαίες πέντε κατηγορίες δαπανών για τους Έλληνες ήταν εστιατόρια, τρόφιμα-παντοπωλεία, καταλύματα, ένδυση-αξεσουάρ και καταστήματα λιανικής. Οι κορυφαίοι πέντε προορισμοί σε σχέση με τις δαπάνες ήταν Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία.
Στους πέντε κορυφαίους προορισμούς καταγράφονται διαφοροποιήσεις στην καταναλωτική συμπεριφορά. Στην Ιταλία το 20% των συνολικών δαπανών κατευθύνεται στην κατηγορία “ένδυση και αξεσουάρ”, ποσοστό υψηλότερο από τον μέσο όρο των υπόλοιπων χωρών (12%). Στη Γερμανία οι δαπάνες για τρόφιμα και παντοπωλεία ήταν περίπου διπλάσιες σε σχέση με τον μέσο όρο. Στη Γαλλία, οι καταναλωτές ξοδεύουν 3% περισσότερο από τον μέσο όρο στην ψυχαγωγία. Τέλος, στο Ηνωμένο Βασίλειο οι αγορές σε πολυκαταστήματα εμφανίζονται αυξημένες κατά 4% σε σύγκριση με τον μέσο όρο.
