Πολλοί χρήστες του Instagram έχουν νιώσει ότι η εφαρμογή «ξέρει» τι συζητούν στο κινητό τους, εμφανίζοντας διαφημίσεις που μοιάζουν να προέρχονται από προσωπικές συνομιλίες. Ο Άνταμ Μοσέρι, επικεφαλής του Instagram, έσπευσε να διαλύσει αυτές τις ανησυχίες, ξεκαθαρίζοντας ότι η εφαρμογή δεν ακούει τα λόγια των χρηστών μέσω του μικροφώνου τους. Όπως εξηγεί, κάτι τέτοιο θα παραβίαζε σοβαρά την ιδιωτικότητα, θα επηρέαζε την μπαταρία και θα ενεργοποιούσε εμφανώς την ένδειξη του μικροφώνου.
Παρά τις διαβεβαιώσεις, πολλοί συνεχίζουν να παρατηρούν διαφημίσεις που μοιάζουν να συνδέονται με πρόσφατες συζητήσεις τους. Ο Μοσέρι εξηγεί ότι πίσω από αυτές τις «τυχαίες συμπτώσεις» κρύβονται διάφοροι παράγοντες: η περιήγηση σε ιστοσελίδες και τα κλικ σε προϊόντα, η δραστηριότητα φίλων ή άλλων χρηστών με παρόμοια ενδιαφέροντα, ακόμα και προηγούμενη έκθεση σε διαφημίσεις. Μερικές φορές, λέει, η αίσθηση ότι το Instagram «ακούει» είναι απλώς αποτέλεσμα της καθημερινής ψηφιακής μας παρουσίας και της στοχευμένης διαφήμισης.
Η Meta ανακοίνωσε πρόσφατα ότι, από τις 16 Δεκεμβρίου 2025, οι αλληλεπιδράσεις των χρηστών με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως τα chatbots, θα επηρεάζουν το περιεχόμενο που βλέπουν. Οι χρήστες θα λαμβάνουν ειδοποιήσεις και email για αυτές τις αλλαγές, ενώ η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι οι πληροφορίες προστατεύονται με αυστηρές πολιτικές ασφαλείας, παρά την ανάμειξη συμβασιούχων στην ανασκόπηση των συνομιλιών.
Το μήνυμα του Μοσέρι είναι σαφές: το Instagram δεν ακούει τις συνομιλίες μας, αλλά χρησιμοποιεί τα δεδομένα που αφήνουμε καθημερινά για να μας δείξει στοχευμένες διαφημίσεις. Η αίσθηση ότι η εφαρμογή «γνωρίζει» τα μυστικά μας δεν είναι μυθοπλασία, αλλά το αποτέλεσμα ενός πολύπλοκου και συνεχώς εξελισσόμενου ψηφιακού οικοσυστήματος.