Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου.
Αποδοχή
The New Black Project
Αναζήτηση
  • ESG
    • Action Community
    • CSR
    • Environment
    • Governance
    • Social
  • Business Growth
    • Business News
    • Global Market
  • Personal Growth & BioHacking
    • Προσωπική Ανάπτυξη
    • Διατροφή
    • Υγεία
    • Άσκηση
    • Εκπαίδευση
    • Πολιτισμός
    • Τουρισμός
  • Black Spotlight
    • BlackOpinion
    • Interviews
  • Technology
    • Artificial Intelligence (AI)
  • Events

About Us

Reading: Η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού στις γυναίκες
Share
Font ResizerAa
The New Black ProjectThe New Black Project
Αναζήτηση
  • The New Black Guide
  • Events
  • ▶ Κατηγορίες ◀
    • ESG
    • Business Growth
    • Personal Growth & BioHacking
    • Black Spotlight
    • Technology
Have an existing account? Sign In
Follow US
© The New Black Project. IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.
Αρχική » Blog » Η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού στις γυναίκες
Υγεία

Η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού στις γυναίκες

Published 13/02/2026
Share
2 Min Read

Νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο το επίσημο περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας «Neurology open access», συμπεραίνει ότι οι γυναίκες που ακολουθούν συστηματικά μεσογειακή διατροφή, εμφανίζουν μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Τα ευρήματά της δείχνουν ότι οι γυναίκες που ακολουθούσαν πιο πιστά τη μεσογειακή διατροφή, είχαν κατά 18% μικρότερη πιθανότητα να υποστούν οποιουδήποτε τύπου εγκεφαλικό επεισόδιο, συμπεριλαμβανομένου 16% χαμηλότερου κινδύνου ισχαιμικού εγκεφαλικού και 25% χαμηλότερου κινδύνου αιμορραγικού εγκεφαλικού.

Η μελέτη επισημαίνει ότι οι γυναίκες εμφανίζουν υψηλότερη διά βίου συχνότητα παραγόντων κινδύνου από τους άντρες για εγκεφαλικό επεισόδιο (όπως η υπέρταση και οι αρρυθμίες) και ότι έχουν υψηλότερη διά βίου συχνότητα εγκεφαλικού επεισοδίου, κάτι που αποδίδεται εν μέρει στη μεγάλη αύξηση του κινδύνου εγκεφαλικού στις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Στη μελέτη συμμετείχαν περισσότερες από 105.600 γυναίκες που δεν είχαν ιστορικό εγκεφαλικού επεισοδίου, με μέση ηλικία τα 53 έτη στην έναρξη της έρευνας. Οι συμμετέχουσες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο για τη διατροφή τους και έλαβαν μια βαθμολογία από το μηδέν ως το εννιά, ανάλογα με το πόσο στενά ακολουθούσαν τη μεσογειακή διατροφή. Μετά την πρώτη έρευνα, οι συμμετέχουσες παρακολουθήθηκαν για -κατά μέσο όρο- 21 χρόνια. Σε αυτό το διάστημα οι ερευνητές κατέγραψαν 4.083 εγκεφαλικά επεισόδια, εκ των οποίων 3.358 ισχαιμικά και 725 αιμορραγικά.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι χρειάζονται πρόσθετες μελέτες για να επιβεβαιωθούν αυτά τα ευρήματα και να κατανοηθούν οι μηχανισμοί που τα εξηγούν, ώστε να μπορέσουμε να εντοπίσουμε νέους τρόπους πρόληψης του εγκεφαλικού επεισοδίου.

You Might Also Like

Γιατί είναι απαραίτητος ο καλός αερισμός οικιακών και επαγγελματικών χώρων

Συμπληρώματα διατροφής: Πότε βοηθούν και πότε είναι “άχρηστα”

Υγιής Γήρανση και μακροζωία: Οι απλές καθημερινές συνήθειες που φρενάρουν τον χρόνο

Τα μυστικά και οι παρανοήσεις για τα GLP-1 στη μείωση βάρους

Αντιστροφή γήρατος: Ξεκίνησε η πρώτη κλινική δοκιμή του φαρμάκου σε άνθρωπο

TAGGED:αιμορραγικό εγκεφαλικόγυναίκεςεγκεφαλικό επεισόδιοισχαιμικό εγκεφαλικόκίνδυνοςμεσογειακή διατροφήπρόληψη
Share This Article
Facebook X Email Print

Trending Stories

Events

Η γιορτή του χειροποίητου στο Γκάζι

29/11/2025
Business GrowthESG

Κλιματική μετάβαση: Η νέα αρχιτεκτονική της βιώσιμης χρηματοδότησης

19/02/2026
Top-NewsΔιατροφή

Ρύζι: Από τις όχθες των μεγάλων ποταμών στο τραπέζι

24/12/2025
EventsΔιατροφή

“Metropolitan Expo”: Food Expo

14/03/2026
Top-NewsΔιατροφή

Κακάο: Ιστορία, διατροφική αξία και οφέλη

23/01/2026
ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI)Top-News

Τεχνητή νοημοσύνη: Οι χώρες με τα περισσότερα κέντρα δεδομένων

02/05/2026

Follow US on Social Media

Facebook Tiktok Instagram
The New Black Project

More from The New Black Project

  • contact@thenewblack.gr
  • Privacy Policy

© The New Black Project. Web Design by IKAROS Creative Solutions. All Rights Reserved.

adbanner
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?