Ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό επιτραπέζιο-ψηφιακό παιχνίδι που έχει στόχο να εμπνεύσει και να ευαισθητοποιήσει τους νέους για τους δεκαεπτά παγκόσμιους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του Ο.Η.Ε., δημιούργησαν δεκατέσσερις μαθητές του 3ου γυμνασίου Ηρακλείου.
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού «JA Greece», η ομάδα των μαθητών ίδρυσε τη «εικονική επιχείρηση» «EcoRun» και δημιούργησε το παιχνίδι «Global goal trivia – Δεκαεπτά στόχοι, ένας κόσμος». Το παιχνίδι ξεχώρισε, αποσπώντας το βραβείο καλύτερης προώθησης προϊόντος/υπηρεσίας στη Μαθητική Έκθεση Θεσσαλονίκης του «JA Greece», ενώ κατατάχθηκε στις δέκα κορυφαίες μαθητικές επιχειρήσεις πανελλαδικά, στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Επιχειρηματικότητας Νέων του Envolve Entrepreneurship. Παράλληλα, διεκδικεί το Public Choice Award του «JA Greece», με το κοινό να καλείται να αναδείξει την καλύτερη διαφήμιση μαθητικής επιχείρησης.
Το «Global goal trivia» είναι ένα καινοτόμο επιτραπέζιο-ψηφιακό παιχνίδι που συνδυάζει το παραδοσιακό ταμπλό και τα φυσικά πιόνια με διαδραστικά ψηφιακά μέσα, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία βιωματικής μάθησης και ψυχαγωγίας. Στόχος του είναι η διάδοση της γνώσης και η ενίσχυση της ενεργής συμμετοχής των παικτών στους δεκαεπτά στόχους βιώσιμης ανάπτυξης. Το παιχνίδι παίζεται με δύο ως έξι παίκτες, οι οποίοι απαντούν σε ερωτήσεις που σχετίζονται με τους δεκαεπτά στόχους βιώσιμης ανάπτυξης. Για κάθε στόχο υπάρχουν τρεις ερωτήσεις, ενώ bonus πόντοι δίνουν στρατηγικό πλεονέκτημα στους πιο γρήγορους και ενημερωμένους παίκτες. Οι ερωτήσεις εμφανίζονται αφού οι παίκτες σαρώσουν QR codes πάνω στο ταμπλό. Οι ερωτήσεις αντλούνται τυχαία από δυναμική βάση δεδομένων, εξασφαλίζοντας ότι κάθε παιχνίδι είναι διαφορετικό και απρόβλεπτο. Νικητής αναδεικνύεται εκείνος που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους, απαντώντας και στους δεκαεπτά στόχους.
Η ιδέα γεννήθηκε από την ανάγκη των μαθητών να συνδυάσουν την τεχνολογία με την άμεση επικοινωνία και να προσφέρουν μια εναλλακτική εμπειρία παιχνιδιού, μακριά από την παθητικότητα της οθόνης. Η «EcoRun» αποτελείται από τους μαθητές Όλγα Κατζιλάκη, Νικήτα Μπαλούκο, Απόλλωνα Καραταράκη, Μαρία-Ιωάννα Σαΐτη, Ραφαέλα Παπαδάκη, Εβελίνα Μπέτα, Ευανθία Καρύδη, Αριστέα Αβραμάκη, Μαρίζα Αλεξάκη, Λυδία Τζαγκαράκη, Μαρία Σφακιανάκη, Κωνσταντίνο Παπαδάκη και Δέσποινα Ζερβάκη. Την ομάδα στήριξαν οι καθηγήτριες Μαρία Φουντουλάκη (οικονομίας), Φωτεινή Κωνσταντάκη (πληροφορικής), Ελένη Καρκανάκη (αγγλικής φιλολογίας) και ο σύμβουλος-μέντορας Γεώργιος Βουζαξάκης.
Η δημιουργία του παιχνιδιού διήρκεσε περίπου πέντε μήνες, με τους μαθητές να συμμετέχουν σε όλα τα στάδια: Από τη σύλληψη της ιδέας, τον σχεδιασμό, τη συγγραφή ερωτήσεων, έως την οπτικοποίηση και την τελική υλοποίηση. Η ομαδικότητα, η συνεργασία και ο αμοιβαίος σεβασμός ήταν οι βασικές αρχές που καθόρισαν την επιτυχία του εγχειρήματος. Το παιχνίδι διατίθεται και στα αγγλικά, προσδίδοντάς του διεθνή χαρακτήρα, και μπορεί να αξιοποιηθεί σε σχολεία, φεστιβάλ, δράσεις Μ.Κ.Ο. αλλά και εταιρικά workshops, ενισχύοντας δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.