Από την 1η Ιανουαρίου 2026, η Νότια Κορέα θα απαγορεύσει στους παραγωγούς και εμπόρους να τοποθετούν ετικέτες στα εμφιαλωμένα μπουκάλια νερού, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας μείωσης της χρήσης πλαστικού. Η αλλαγή αυτή αναμένεται να εξοικονομήσει περισσότερους από 2.200 τόνους πλαστικού ετησίως.
Το 2025, η χώρα παρήγαγε περίπου 5,2 δισεκατομμύρια μπουκάλια νερού, με το 65% αυτών να πωλείται ήδη χωρίς εξωτερικές ετικέτες. Η ζήτηση για προϊόντα χωρίς ετικέτα έχει αυξηθεί σημαντικά από το 2020, όταν επιτράπηκε για πρώτη φορά η πώληση τέτοιων συσκευασιών.
Το Υπουργείο Κλίματος, Ενέργειας και Περιβάλλοντος ανακοίνωσε ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να αντλούν πληροφορίες για τα προϊόντα μέσω QR κωδίκων που θα εκτυπώνονται στα καπάκια των μπουκαλιών. Σε πολυπακέτα, οι απαραίτητες πληροφορίες θα εμφανίζονται στη συσκευασία ή στις λαβές μεταφοράς. Τα βασικά στοιχεία που πρέπει να παραμένουν εμφανή είναι: όνομα προϊόντος, ημερομηνία παραγωγής και λήξης, πηγή νερού και στοιχεία επικοινωνίας.
Για τα μεμονωμένα μπουκάλια, θα υπάρξει μεταβατική περίοδος ενός έτους ώστε τα μικρά καταστήματα να προσαρμοστούν σε συστήματα σάρωσης QR κωδικών. Το κράτος θα παρέχει υποστήριξη με αυτοκόλλητους γραμμωτούς κώδικες, προφορτωμένες πληροφορίες για τα συστήματα πώλησης και πρόσβαση σε συσκευές σάρωσης.
Η Νότια Κορέα εντάσσεται σε μια ευρύτερη παγκόσμια τάση προς τη μείωση των πλαστικών μιας χρήσης και τη μεταφορά βασικών πληροφοριών προϊόντων σε ψηφιακές πλατφόρμες. Παρόμοιες πρωτοβουλίες έχουν ήδη αναλάβει η Ιαπωνία, η Ταϊβάν και η Κίνα, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση προετοιμάζει ψηφιακά «διαβατήρια προϊόντων» στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας.
Η κατάργηση των εξωτερικών ετικετών απλοποιεί την ανακύκλωση και μειώνει την κατανάλωση υλικών. Δοκιμές της Coca-Cola Europe έδειξαν ότι η κατάργηση των ετικετών σε 1.000 μπουκάλια εξοικονομεί περίπου 2,8 κιλά CO₂ ισοδύναμου, καθώς παραλείπεται η διαδικασία αφαίρεσης ετικετών κατά την ανακύκλωση.
