Την ώρα που ο Γερμανός καγκελάριος στη γερμανική βουλή κάνει λόγο για «φθινόπωρο αποφάσεων» και «φθινόπωρο μεταρρυθμίσεων», οι ειδήσεις από τη γερμανική βαριά βιομηχανία και αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζουν να είναι δυσοίωνες. Η ιστορική αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία «Ford» ανακοίνωσε την κατάργηση επιπλέον χιλίων θέσεων εργασίας, πέραν των σχεδόν τριών χιλιάδων που είχε ήδη εξαγγείλει, ενώ από το 2026 αναμένεται να λειτουργήσει με εμφανώς μειωμένες βάρδιες.
Αν και σε πρώτη φάση προσφέρονται στους εργαζομένους μοντέλα πρόωρης συνταξιοδότησης ή αποζημιώσεων, ωστόσο φαίνεται ότι στο μέλλον οι απολύσεις δεν θα μπορέσουν να αποφευχθούν, όπως σημειώνει η εφημερίδα «Zeit».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις αρχές της περασμένης δεκαετίας οι εργαζόμενοι στο εργοστάστιο της «Ford» ήταν 20.000, ενώ μετά τις ριζικές αλλαγές που δρομολογούνται αναμένεται να περιοριστούν στις 7.600. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας, η «Ford» σημειώνει απώλειες εξαιτίας και εν πολλοίς της στρατηγικής απόφασης να μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση, ένα στοίχημα όμως που δεν πέτυχε.
Ταυτόχρονα και η ιστορική γερμανική βιομηχανία «Bosch» από τη Στουτγκάρδη που συγκαταλέγεται στους βασικούς προμηθευτές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ανακοίνωσε μαζικές περικοπές ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με το «Spiegel» οι σχεδιαζόμενες περικοπές θα πλήξουν και θέσεις εργασίας, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν εγγυήσεις που εμποδίζουν τις απολύσεις στη συγκεκριμένη βιομηχανία μέχρι το 2027.
Όπως σημειώνουν γερμανικά μέσα, εκτός από τις μειώσεις στο προσωπικό, σχεδιάζονται ταυτόχρονα μέτρα εξοικονόμησης πρώτων υλών και ενέργειας, καθώς και αύξησης της παραγωγικότητας. «Θα λάβουμε τις σχετικές αποφάσεις φέτος και θα τις συζητήσουμε με τους εκπροσώπους των εργαζομένων» αναφέρει η διοίκηση της «Bosch», κάνοντας λόγο για «σημαντικές αλλαγές» που επηρεάζουν συνολικά τη βαριά βιομηχανία και για «μαραθώνιο για διατήρηση της ανταγωνιστικότητας».
πηγή: Deutsche Welle