adais-parafron

O Αδαής και o Παράφρων: Το παράλογο της τελειομανίας, της υπερεξειδίκευσης και της καταπίεσης στην εποχή του «φαίνεσθαι»

Δέσποινα Χατζοπούλου

«Ο Αδαής και ο Παράφρων» δεν είναι μια κωμωδία με την ευρεία έννοια του όρου, αλλά μια γκροτέσκα κατάσταση που ξεκινά από το υπαρξιακό δράμα μιας σοπράνο. Πρόκειται για μια μεγάλη ντίβα της όπερας, που πρόκειται να τραγουδήσει στον «Μαγικό Αυλό» του Μότσαρτ για διακοσιοστή εικοστή δεύτερη φορά! Εξαντλημένη από την πειθαρχία που επιβάλλει στον εαυτό της και από την επαναλαμβανόμενη έκθεσή της στην κρίση του κοινού,  αποφασίζει να ματαιώσει τις εμφανίσεις της και να αποσυρθεί με τον τυφλό πατέρα της στην εξοχή. Εκείνος όμως, αλκοολικός και φιλοχρήματος, έχει εναποθέσει όλη του τη ζωή στην τραγουδιστική καριέρα της κόρης του, τη χειραγωγεί και την εξωθεί στα άκρα. Την ίδια αίσθηση ενισχύει και ο Ιατροδικαστής (που για κάποιο ανεξήγητο λόγο τους συντροφεύει) ο οποίος αντιμετωπίζει την ιατρική ως μέσο οργάνωσης του ανθρωπίνου σώματος κι όχι ως μέσο κατανόησης του. Ανατέμνοντας τη σχέση ανάμεσα στον πατέρα και την κόρη, στο θέαμα και το κοινό, στην τέχνη και τη ζωή, στην επιστήμη και τον κοινό νου, ο ίδιος παραδίδει ένα ιδιαίτερο μάθημα ανατομίας για… δυνατούς θεατές.

anthi sings

                        Ο_Αδαής_και_ο_Παράφρων_photo__Karol_Jarek_105.jpg.1920x1080_q85

Το έργο αυτό είναι μία σκηνοθετική και ερμηνευτική πρόκληση. Μακρόσυρτοι στοχαστικοί μονόλογοι που είναι τόσο αρμονικά και ρυθμικά συντονισμένοι από το συγγραφέα (και από τους συντελεστές της παράστασης), ώστε να μη χάνεται η δυναμική του κειμένου. Μία σκληρή κριτική σε όλους και σε όλα με ιδιαίτερη χειρουργική ακρίβεια και δόση χιούμορ από τον Ιατροδικαστή (Γιάννος Περλέγκας) , «Αξιότιμοι κύριοι» .

giannos

Ερμηνευτικά άψογος ο Γιάννος Περλέγκας στο ρόλο του Ιατροδικαστή, ενορχηστρώνει τον Χρήστο Μαλάκη στον ρόλο του Πατέρα, την Ανθή Ευστρατιάδου στην καλύτερη ερμηνεία της καριέρας της στο ρόλο της Σοπράνο και τον Γιάννη Καπελέρη στους δύο δευτερεύοντες ρόλους.

Η μηχανική συμπεριφορά των ηρώων, απαλλαγμένη από κάθε υποψία συναισθήματος στον κόσμο της επιφανειακότητας, προσφέρει το άλλοθι στην σκηνοθεσία να τους αντιμετωπίσει σαν προσωπεία παρά σαν πρόσωπα. Σκηνοθετικά δεν υπάρχουν τάσεις εντυπωσιασμού με πολλά σκηνικά μέσα, καθώς η έμφαση δίνεται –ορθώς- στις ερμηνείες των ηθοποιών. Με την συμβολή του Χρόνη Τζήμου στις κομμώσεις, της Εύης Ζαφειροπούλου στο μακιγιάζ και την κινησιολογική επιμέλεια της Δήμητρας Ευθυμιοπούλου, ενισχύεται το χιούμορ και η αίσθηση ότι βλέπουμε μαριονέτες παρά αληθινούς ανθρώπους…

Τι αποτελέσματα έχει στον καλλιτέχνη η τελειομανία, η στείρα εξειδίκευση, η υπέρμετρη συγκέντρωση, ο αυστηρός αυτοπεριορισμός;

Ποια η θέσης της τέχνης, της επιστήμης, ακόμα και της σχέσης γονέα και παιδιού στη ζωή του ατόμου;

Κατά πόσον οι επιλογές που κάνουμε είναι δικές μας και δεν είμαστε μαριονέτες στα χέρια τρίτων και της κοινωνίας;

Ο Μπέρνχαρντ μετατρέπει την ιατρική σε επιστήμη της αποσύνθεσης και τη μουσική σε τέχνη της αποπροσωποποίησης και της καταστροφής.

Μια άγρια κωμωδία για την τραγωδία της τέχνης, της επιστήμης και της γονεϊκής χειραγώγησης στο Θέατρο Πορεία από τις 16 Ιανουαρίου έως τις 4 Απριλίου.

Διάρκεια: 150 λεπτά, με διάλειμμα.

Τιμές Εισιτηρίων:  κανονικό 16 ευρώ, senior (άνω των 65): 14 ευρώ, φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων: 12 ευρώ.

Βραβεία:

Βραβείο μετάφρασης της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής στον Γιώργο Δεπάστα

Βραβείο Μελίνα Μερκούρη 2017 στην Ανθή Ευστρατιάδου

 

Φωτογραφίες: newpost.grticketservices.gr

Δέσποινα Χατζοπούλου
Δέσποινα Χατζοπούλου

Γεννήθηκε στην Αθήνα, φοίτησε στην Ιατρική Σχολή Πατρών και συνεχίζει τις σπουδές της στην Ιατρική Σχολή Αθηνών. Από μικρή ήθελε να γίνει "επιστήμονας και ερευνήτρια". Το "Carpe diem" είναι αυτό που ψάχνει διαρκώς την κάθε ημέρα ασχολούμενη με οτιδήποτε της κερδίζει το ενδιαφέρον, ακόμη και αν η λίστα είναι (πολύ) μεγάλη. Υπερκινητική και ανήσυχη, ψάχνει ασταμάτητα το διαφορετικό και το πολύπλευρο. Λατρεύει την τέχνη, ιδιαίτερα την κλασική και rock μουσική, το σύγχρονο και RNB χορό,το θέατρο και την φωτογραφία.

25397621_2007585799519415_623549539_o

Κάντε ένα σχόλιο: