4

“Η Αρρώστια της Νιότης” υπάρχει ακόμη;

Δέσποινα Χατζοπούλου

 

i_arrostia_tis_niotis_1_f852c90eea8f8a66a65bbfa4d970e1d7

Στο θέατρο Tempus Verum – εν Αθήναις παρουσιάζεται “Η Αρρώστια της Νιότης” του Ferdinand Bruckner, σε σκηνοθεσία και μετάφραση του Δημήτρη Λάλου, από 30/9/2016 ως  8/1/2017.

Η υπόθεση αφορά μια νεολαία αποπροσανατολισμένη και ταλαιπωρημένη από την ανασφάλεια, την αβεβαιότητα, την αμφιβολία και την έλλειψη στόχων, η οποία παραδίδεται άνευ αντίστασης σε μια πλήρη ιδεολογική και ηθική σύγχυση. Παράλληλες ιστορίες  και παιχνίδια εξουσίας μεταξύ φοιτητών διαδραματίζονται μέσα σε ένα καθεστώς μυστηρίου και συνεχούς αμφισβήτησης για τα πάντα. Πρόκειται για μια πολύπλευρη προσέγγιση των προβλημάτων της νέας γενιάς. Η αμφιβολία σίγουρα είναι συνυφασμένη με τη νεότητα. Όταν, όμως, ο στόχος εκλείπει ή αλλάζει, τι γίνεται; Σε τι αποσκοπεί η κίνηση του κάθε ατόμου; Στη χειραγώγηση του άλλου, την ιδιοτέλεια και για ποιο άλλο λόγο; Η παλέτα των θεμάτων κινείται μεταξύ της υπάρχουσας κοινωνικής παρακμής και ανισότητας, του ερωτικού πάθους και της χρήσης του ως ευτελές μέσο χειραγώγησης του αφελούς και του αδύναμου, στην αναζήτηση της σεξουαλικής και ευρύτερης ταυτότητας του ατόμου. Γιατί κάθε νέος στην αρχή δυνητικά μπορεί να γίνει τα πάντα, μαζεύοντας όλο το απόθεμα των δυνάμεών του, θέλει να γίνει κάτι στην πορεία της ζωής του και σίγουρα δε θέλει να καταλήξει ένα τίποτα. “Η ζωή συνεχίζεται” χωρίς να μας ρωτά, το θέμα είναι ποιος την ακολουθεί και ποιος όχι και πώς (με επανάσταση ή με συμβιβασμό;).

1

Το έργο γράφτηκε το 1926, σε μία περίοδο που η νεολαία βάδιζε από τον ένα καταστροφικό πόλεμο στον άλλο, με την ταυτόχρονη ανάδειξη του φασισμού σε κίνημα. Ωστόσο, παραμένει επίκαιρο γιατί στον πυρήνα τους τα προβλήματα της νιότης είναι τα ίδια, ενώ αυτό που μεταβάλλεται είναι οι τρέχουσες κοινωνικές συνθήκες κατά τα φαινόμενα ή μη.

Οι ηθοποιοί ανταποκρίνονται αξιοπρεπώς στο εγχείρημα αυτό, με τις ανδρικές ερμηνείες να είναι σαν σύνολο ελαφρώς υποτονικές σε σχέση με τις γυναικείες. Η σκηνοθεσία, άκρως αφαιρετική και άψογη, δίνει στο κείμενο την έμφαση που του αρμόζει, χωρίς ανούσιες προσπάθειες εντυπωσιασμού. Ο λόγος που εκφέρεται έχει περισσότερη σημασία και όχι τόσο η κατά γράμμα απεικόνιση των συμβάντων. Και για αυτό απαιτείται επίσης η αδιάλειπτη προσοχή του θεατή.

Εν τέλει, είναι μια παράσταση που αφορά θεατρόφιλους και μη, στο βαθμό που ενδιαφέρονται για τα κοινωνικά ζητήματα και την ανθρώπινη ψυχολογία.

 Ιάκχου 19, Γκάζι

 2103425170

 Παραστάσεις : Απόγ.: Κυρ. 7 μ.μ. Βραδ.: Παρ., Σάβ. 9 μ.μ. ως  8/1)

 Διάρκεια: 76′

Κανονικό: 12€ , φοιτητικό: 8€

 

Πηγή εικόνων: athinorama.grbrainco.gr

Δέσποινα Χατζοπούλου
Δέσποινα Χατζοπούλου

Γεννήθηκε στην Αθήνα, φοίτησε στην Ιατρική Σχολή Πατρών και συνεχίζει τις σπουδές της στην Ιατρική Σχολή Αθηνών. Από μικρή ήθελε να γίνει "επιστήμονας και ερευνήτρια". Το "Carpe diem" είναι αυτό που ψάχνει διαρκώς την κάθε ημέρα ασχολούμενη με οτιδήποτε της κερδίζει το ενδιαφέρον, ακόμη και αν η λίστα είναι (πολύ) μεγάλη. Υπερκινητική και ανήσυχη, ψάχνει ασταμάτητα το διαφορετικό και το πολύπλευρο. Λατρεύει την τέχνη, ιδιαίτερα την κλασική και rock μουσική, το σύγχρονο και RNB χορό,το θέατρο και την φωτογραφία.

halima_paramithi

Κάντε ένα σχόλιο: