Μονος-με-τον-Αμλετ-1

Πρόταση για θέατρο : Μόνος με τον Άμλετ

Δέσποινα Χατζοπούλου

Είχα την τύχη να δω αυτή την τολμηρή διασκευή του κλασικού έργου “Hamlet” του William Shakespeare πριν 2 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων στην Πάτρα και μέχρι σήμερα παραμένει στη μνήμη μου ως μία από τις πιο όμορφες παραστάσεις που έχω δει.

Η υπόθεση αφορά στην ιστορία του βασιλιά της Δανίας, ο οποίος πεθαίνει και στον θρόνο τον διαδέχεται ο αδερφός του, Κλαύδιος. Ο Κλαύδιος δε διστάζει να παντρευτεί τη χήρα του νεκρού βασιλιά, τη βασίλισσα Γερτρούδη. Ο Άμλετ, ο γιος της, βασανίζεται τόσο από τον ξαφνικό χαμό του πατέρα του, όσο και από την απόφαση της μητέρας του να ξαναπαντρευτεί τόσο σύντομα. Όταν το φάντασμα του νεκρού βασιλιά εμφανίζεται μπροστά του και του αποκαλύπτει ότι ο Κλαύδιος τον δολοφόνησε, για να τον διαδεχθεί, ο Άμλετ ορκίζεται να πάρει εκδίκηση. Όταν ένα μπουλούκι θεατρίνων παρουσιάζεται τυχαία στο παλάτι, ο Άμλετ αποφασίζει να βάλει τους ηθοποιούς να αναπαραστήσουν μπροστά στον Κλαύδιο τη δολοφονία του βασιλιά, ελπίζοντας ότι έτσι θα αποσπάσει την ομολογία του…

ba7c0566-cop-thumb-large

Το έργο θέτει μια σειρά υπαρξιακών ερωτημάτων και σε καμία περίπτωση δεν αφορά μόνο το θέμα της τιμής και της αποκατάστασής της μέσω της εκδίκησης. Ο Άμλετ συντρίβεται και αυτοκαταστρέφεται, βλέποντας την κυριαρχία της διαφθοράς, της σαθρότητας όλου του κατεστημένου, την επιφανειακότητα των ανθρωπίνων σχέσεων και τη ματαιότητα των πάντων. Η μόνη κινητήριος δύναμη από τη θεωρία στην πράξη μέσα στον πόλεμο των σκέψεων και του μυαλού είναι η αγάπη για τον πατέρα του και η ανάγκη για την αποκατάσταση της τάξης και του δικαίου. Όμως, μέσα σε ένα τέτοιο εγχείρημα προσπάθειας αλλαγής του κόσμου, ποτέ δε θα μπορούσε ένας ήρωας να νικήσει απλά χωρίς να φθαρεί, χωρίς να θυσιάσει και να θυσιαστεί. Σε τελική ανάλυση, σύμφωνα με το σημείωμα των σκηνοθετών της παράστασης, “το θεμελιώδες ερώτημα που απασχολεί τον Άμλετ τού σήμερα δεν είναι απλώς το «να ζει κανείς ή να μη ζει» αλλά το «πώς να ζει» σε έναν κόσμο που καταρρέει και σε μια αλήθεια των πραγμάτων που απογοητεύει”.

210114131046_6781

Καμία προσπάθεια σκηνοθετικού εντυπωσιασμού και περίτεχνων σκηνικών. Λιτή σκηνική παρουσίαση με έμφαση στο λόγο του μεγάλου Άγγλου συγγραφέα κατά την υπέροχη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά, στα μέτρα ενός μόνο ηθοποιού. Ο ποιητικός λόγος και το απόσταγμα των νοημάτων του ηχούν ανά τους αιώνες, γιατί εμπεριέχουν κάτι τo διαχρονικό που συναρπάζει. Και ο λόγος αυτός είναι τόσο πλούσιος που δε χρειάζεται κάτι περισσότερο από μια διεισδυτική ματιά των σκηνοθετών και μια αντάξια ερμηνεία. O Αιμίλιος Χειλάκης ανταπεξέρχεται επιτυχώς στις απαιτήσεις ίσως του πιο απαιτητικού ανδρικού ρόλου στην ιστορία του θεάτρου, του Άμλετ, και ενσαρκώνει και όλους του υπόλοιπους χαρακτήρες του έργου. Οι σκηνοθέτες, γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη δύναμη από αυτήν του λόγου, εστιάζουν στην πειστική παρουσίασή του σε ένα χώρο υποβλητικό που εξυπηρετεί τις ανάγκες του μονολόγου.

cojacnqpru52b5547c9f517

Η παράσταση “Μόνος με τον Άμλετ” παρουσιάζεται για ακόμη 4 παραστάσεις στο θέατρο Κιβωτός αυτή την εβδομάδα και ανεπιφύλακτα θα τη σύστηνα σε οποιοδήποτε θέλει να βιώσει κάτι ιδιαίτερο και είναι έτοιμος ακόμη και να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του, ανεξαρτήτως αν ασχολείται με το θέατρο ή όχι.

Πηγή εικόνων: peoplegreece.comkathimerini.grstar.grthebest.gr

Δέσποινα Χατζοπούλου
Δέσποινα Χατζοπούλου

Γεννήθηκε στην Αθήνα, φοίτησε στην Ιατρική Σχολή Πατρών και συνεχίζει τις σπουδές της στην Ιατρική Σχολή Αθηνών. Από μικρή ήθελε να γίνει "επιστήμονας και ερευνήτρια". Το "Carpe diem" είναι αυτό που ψάχνει διαρκώς την κάθε ημέρα ασχολούμενη με οτιδήποτε της κερδίζει το ενδιαφέρον, ακόμη και αν η λίστα είναι (πολύ) μεγάλη. Υπερκινητική και ανήσυχη, ψάχνει ασταμάτητα το διαφορετικό και το πολύπλευρο. Λατρεύει την τέχνη, ιδιαίτερα την κλασική και rock μουσική, το σύγχρονο και RNB χορό,το θέατρο και την φωτογραφία.

CUSTOM
25619d9e940f5c8d1c793a7ecbb6ceba

Κάντε ένα σχόλιο: